Zat Besi

assalamualaikum


korng tau kan zat besi, actually made of iron. so.. tadi aku makan besi. xP ok 1st of all. besi tu mcm serbuk. sebab kene blend. haha ! confius right? 


okeh, mcm ni. kite org ade jual ice blended. and yea.. aku mesti lah nak sket. haha. waktu mlm ye! ptg puase.. haha. and aku mintak strawberry shake. and my mum buat lah. 
pastu masukkan segale ingredients gune sudu. and then, tutp blend and on kan blend.. pastu bunyi mcm bende pecah. ktakkk ktakk ktakk. risau dah.. pastu aku dtg lh.. dn berdialog. 'npe tu umi?' then my mum bukak blender, rupe2 nye ade sudu dlm tu.. xD bengkok sudu tu.. sudu besi.. haha.. pastu, ingat tade pape.. so, aku pun ltk dlm cawan, then minum..


tang akhir2 tu.. bru sedar, ade srbuk warne klabu. rupe2nye besi sudu tu yg dh kene blend. -,-. aku bgtau kkyong. then kkyong ckp. 'hahaha, tape.. zat besi..' pastu aku ckp 'a'ah.. tapi tape ke mkn raw2?' pastu aku pun sje2 nk pegg serbuk tu.. then jumpe mcm kace. o.0" . oh my english~ aku mkn kace jugak.. blender tu di buat dry kce! blend punye tmpt ltk brng utk di blend.. haha xD mule lh dh takut.. tp.. lps tu tde pape jadi.. haha .. kejadian nye terjadi tadi.. skrng rse xde pape.. so, mknenye aku slamat lah kan?? haha xD


nk bukti zat besi di buat dari besi? ni, ikut stpe ni. :3
1. hancur kan koko krunch.
2. msuk kan air dlm mngkuk yg ber isi koko krunch yg hancur tadi
3. amek magnet, msuk kn dlm bowl tu, gerak2 kan.
4. then angkat magnet, and tada.. kmu nmpk ade serbuk2 klabu kt mgnet tu.


tulah besi! :D haaaaaaa~ slamat mencuba! ;)


No comments:

Post a Comment